Wat leer je bij een de opleiding telefoniste?

Vaak hebben mensen onterecht het idee dat iedereen zomaar telefoniste kan worden. Het enige wat je immers hoeft te kunnen is de telefoon aannemen, en zo’n beetje iedereen voert dagelijks een telefoongesprek. Toch komt er meer bij de opleiding telefoniste kijken dan je denkt. Het is namelijk een belangrijke functie, de telefoniste is het visitekaartje van het bedrijf!

Op de opleiding telefoniste leer je de technische en de inhoudelijke kant van het vak. Je moet weten hoe je met telefooncentrales en computersystemen om moet gaan, maar het is ook belangrijk dat je leert hoe je mensen te woord staat, een telefoonnotitie schrijft en hoe je met stress om moet gaan. Want bij sommige bedrijven komt veel telefoonverkeer binnen en dan is het belangrijk om te weten hoe je onderscheid moet maken tussen belangrijke zaken die direct je aandacht vragen, en zaken die wel even kunnen blijven liggen.

Daarnaast werk je als telefoniste vaak samen met het secretariaat, en zul je dus ook moeten weten hoe je de agenda’s van je collega’s kunt bekijken en eventueel daar afspraken in kunt zetten, ongeacht of dit nu een terugbelafspraak of een bezoek is. Dit alles leer je bij een goede opleiding tot telefoniste.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *